Bundle

Projekt Brief: Skab og design et digitalt koncept for, hvordan banken ville være, hvis banken var som en fitness service. Hvordan ville banken føles og opleves, hvis man lod sig inspirere af, hvordan fitnessverdenen er?

Koncept beskrivelse

Konceptløsningen har taget udgangspunkt i følgende design spørgsmål:

“Hvordan skabes et digitalt koncept som ændrer unges opsparingsadfærd uden at blive en demotiverende pligt?”.

Appen blev døbt bundle. Idéen med appen er, at det skal være mere overskueligt at spare op til det man ønsker.

For at brugeren ikke selv skal tænke på at lægge penge til side, vil appen, efter oprettelse, selv overføre penge til en opsparingskonto. Pengene bliver trukket fra den konto, hvorpå indtægterne kommer ind.
Beløbet der bliver overført til de opsparingsmål der er blevet sat, vil som standard være 3 % af det rådighedsbeløb, der er tilgængeligt i den pågældende måned.

Hvis et opsparingsmål ønskes færdiggjort lidt hurtigere, kan brugeren tage imod en challenge.
Disse challenges kan bestå af små opgaver, som eksempelvis at spare 100 kr. på mad en uge. Der vil altid være nye challenges, og der opfordres til at udføre dem, da brugeren kan opnå trofæer.

Opgave Giver

Erhvervsakademi Aarhus

Klient

Danske Bank

Rolle

Design Thinking, Prototype, Grafisk Design, UX

Gamification

Når brugeren sparer penge i forbindelse med en challenge, eller gennemfører et mål, vil brugeren opnå et trofæ. Her ligger gamification delen, der skal påvirke brugerne til at gennemføre så meget som muligt, og opnå så mange trofæer som muligt. Dette kan være en effektiv motivationsfaktor for nogle.


High Fidelity Prototype

App: For at give det bedste indblik i hvordan bundle tager sig ud, er der til formålet blevet udviklet en interaktiv prototype. Klik på bundle ikonet til venstre på skærmen for at afprøve.

Prøv den interaktive prototype. Klik på bundle app ikonet for at komme igang.