Game On. En platform der samler alle de individuelle gaming launchers
Kontekst

Koncept case

 

Rolle

UI/UX Design

Illustrationer

Prototyping

Digital Design

Animationer

Varighed

Februar 2019 – Marts 2019

Projektet

Game On er en platform der samler alle pc launchers i én platform med tre overordnede formål:

  1. At give brugeren en oversigt over alle de tilgængelige spil, på de platforme brugeren har en konto på.
  2. At give brugeren en oversigt over hvad vennerne spiller, uden at skulle åbne alle launchers for at se det.
  3. At frigøre brugte hardware ressourcer ved ikke at have alle launchers åbne på samme tid og skulle navigere imellem dem.

Ligesom i de gamle dage hvor netcafeer var mere almindeligt. I de fleste tilfælde (ihvertfald tilbage i min barndom) havde den pågældende netcafe deres egen launcher med de spil der var installeret på maskinen. Idag har mange spiludbydere og udviklere deres egen launcher, som skal anvendes såfremt brugeren vil spille deres spil.

Dette imødekommer Game ON ved at samle overblikket for brugeren.

For ikke at gøre en samlet launcher mere kompliceret end nødvendigt, vil det give mening at undlade unødvendige funktionaliteter, og kun fokusere på kerneværdien af det værdigrundlag som Game On er bygget op omkring, nemlig at skabe overblik over de tilgængelig spil på pcen, og hvad dine venner spiller.

Game Launchers

Prototypen har fokuseret på seks af de mest velkendte game launchers og skal give prototypen bedre forudsætninger, når den skal brugertestes. De anvendte game launchers er følgende:

Battlenet

Uplay

Epic

GOG

Steam

Origin

High fidelity mockups